Deseta pobeda za Audi na 24 časa Le Mans-a

Na jednoj od najdramatičnijih trka u istoriji trke 24 časa Le Mans-a, pobedu je ostvario Audi zahvaljujući tehnologiji ultra laganih materijala. Fascinantni finiš trke, koji je svih 250.000 prisutnih gledalaca držao na ivici svojih sedišta, baš kao i milione TV gledalaca, je pripao posadi #2 - Marcel Fässler (Švajcarska)/André Lotterer (Nemačka)/Benoît Tréluyer (Francuska) baš kao i inovativnom Le Mans prototipu Audi R18 TDI.

Drama na 79. održavanju najprestižnije trke na svetu teško da će biti nadmašena. Nakon što je Audi tim u prvim satima trke ostao bez dva automobila usled trkačkih incidenata, sve nade Audi tima i navijača su bile usmerene ka posadi #2, koja je postavila najbolje vreme na kvalifikacijama. Vozači ove posade su tokom 16 časova trke samostalno pokušavali da zadrže tri fabrička prototipa Peugeot Sport tima.


U nedelju ujutro, četiri najbrže posade su bile na samo nekoliko sekundi rastojanja, a smene na vodećoj pozicije su bile svakih desetak minuta zbog drugačijih strategija odlazaka u boks. Međutim, posada Fässler/Lotterer/Tréluyer je bila brža od Peugeota u momentima kada se trka odlučivala što potvrđuje da i činjenica da je André Lotterer postavio najbrži krug na trci u 229. krugu odvezavši krug na stazi Le Sarthe za 3m 25.289s što je bilo brže od najbržeg vremena postavljenog na kvalifikacijama.


Pouzdanost R18 TDI prototipa je takođe bila impresivna, pa vozači ove posade tokom kompletnog toka trke nisu imali potrebe da neplanirano odlaze u boks. Posada #2 je osvojila pobedu sa samo 13,42 sekunde prednosti u odnosu na drugoplasiranu posadu – Peugeot Sport #9, zabeleživši desetu pobedu za Audi na ovoj trci.


Vozači Audi prototipova #1 i #3, Allan McNish i Mike Rockenfeller su i pored izuzetno teških udesa ostali nepovređeni, što je samo dodatna potvrda izuzetne sigurnosti koje pružaju Le Mans prototipovi nove generacije.


Audi je zabeležio prvu pobedu na ovoj trci 2001. godine sa TFSI agregatom, zatim je zabeleženap prva pobeda sa TDI agregatom (2006), prošle godine je osvojena pobeda sa novom generacijom TDI pogona, da bi ove godine potpuno novi prototip sa novim V6 TDI agregatom zabeležio pobedu.


Preuzeto od Audi Srbija

14.06.2011